Logga in

Svensk Fjärrvärme nominerade till Columbi ägg. Igen.

Columbi Ägg är ett reklampris som delas ut av tidningen Dagens Samhälle. Under de tio år som Svensk Fjärrvärme haft någon form av utåtriktad kommunikationssatsning för att sprida kunskap och kännedom om fjärrvärme, har vi blivit nominerade fem gånger.

Columbi Ägg är tävlingen för reklam riktad till den offentliga marknaden. Den annons Svensk Fjärrvärme nu blivit nominerad för var införd under vintern 2015 och riktade sig till beslutsfattare ute i kommunerna och alla som arbetar med fjärrvärme. Annonsen togs fram i samarbete med vår kommunikationsbyrå Hemma och mediebyrån Scream och är en del av vår kommunikationssatsning "Ta vara på energin". Här kan du se vårt bidrag, och alla de andra nominerade.

Så här skriver Dagens Samhälle om bidragen:

"Alla annonser som varit införda i tidningen Dagens Samhälle under 2015 har automatiskt deltagit i tävlingen. Av dessa har 14 bidrag nominerats eftersom de på ett imponerande sätt förvandlat den kommunikativa utmaningen till en kreativ möjlighet".

Fredagen den 18 mars får vi reda på hur det går, för då är det prisutdelning.

Uttrycket Columbi ägg betyder ungefär ”en enkel lösning på ett till synes omöjligt problem”, och härrör från när Columbus ville ha en belöning av drottningen för att ha upptäckt Amerika. Hon var tveksam eftersom hon inte tyckte att det var någon konst att upptäcka ett land. Varpå Columbus svarade ”Nej, det är inte svårare än att ställa ett ägg på dess spets”.

Skicka till

Tipsa en vän om denna sida

Sidinformation